top of page

המאמרים החדשים

נושאים

טיפול זוגי למגזר הדתי חרדי

לעיתים נראה שבימים עברו, כל עניין הזוגיות היה קל הרבה יותר מבימינו. הכל היה לכאורה ברור יותר, מובן יותר, פשוט הרבה יותר. אז מה קרה במשך השנים שהפך את הדברים לכל-כך הרבה יותר מסובכים? לא קשה לראות שבשנות האלפיים נושא הזוגיות כאילו נדחק לפינה, או שאולי אנשים פשוט מעדיפים שלא לדבר אליו, מעין טאבו שכזה – למרות שברור שלא כל מערכת זוגית סוגה בשושנים ושלעיתים ישנם כישלונות ומשברים שחייבים לעבור. טיפול זוגי לזוגות דתיים אינו שונה מכל טיפול זוגי אחר וגם במקרה כזה, יש לבחון את כלל הנתונים לשטח.


מי זקוק לתקשורת בינאישית?

כאשר שני אנשים חיים באותו הבית, הם חייבים ללמוד להסתדר – ואם הם אינם לומדים כיצד, אז טיפול זוגי לחרדים יכול לעזור. בדרך כלל מדובר בזוגות וותיקים, אולי אפילו מעל עשר או עשרים שנה. הם בוודאי כבר מכירים האחד את השנייה טוב מאוד. הם בוודאי גם מכירים את מצבי הרוח האחד של השנייה, ואולי אפילו הצליחו להתרגל אליהם, או שלא – ובכל מקרה הם עשויים לסבול. אין שום סיבה לחיות בסבל בתוך מערכת היחסים שלנו ואין שום סיבה שלא נחיה במערכת יחסים אוהבת ומתגמלת.


טיפול זוגי לדתיים וחרדים יכול לסייע באמצעות בנייה תשתית לתקשורת בין אישית – כזו שמסייעת לנו לדבר על מה שקורה, תוך יצירת מרחב בו שני הצדדים יכולים להתקיים ולבטא בחופשיות את מה שקשה להם עם בן או בת הזוג, ואולי אף את מה שקשה לנו עם עצמנו. טיפול כזה יסייע להביא את כל אלו לביטוי במסגרת של אימון זוגי יעיל.


טיפול זוגי לזוגות חרדים - גם המשפחה כאן

אתם שואלים מה זה "טיפול זוגי משפחתי"? שאלה יפה. ובכן, מדובר בתהליך מופלא של אימון אישי, המותאם הן לבני הזוג והן למשפחתם. מדוע בעצם רצוי במקרים מסוימים לשלב בין השניים? ראשית כל, ברור לחלוטין שמדובר בבני המשפחה הקרובה ולא מעבר לכך (נדגיש שוב ונאמר כי מדובר בבני המשפחה החיים יחד באותו הבית עם בני הזוג). בנוסף ואולי חשוב מכך – הרי בני המשפחה לעיתים קרובות יחוו את הקשיים שחווים בני הזוג מהמקום שלהם ומתוך נקודות המבט הייחודיות שלהם. ברור למדי שילדיהם של בני הזוג, מבלי קשר לגיל, מודעים לכל מה שקורה, חשים בעניין ואולי אף רוצים לעזור, או מייחלים שהמצב יתייצב ויירגע כבר, על-מנת שהחיים ישובו כבר למסלולם הרגיל. אימון זוגי יוכל לסייע בכל זה.


bottom of page