top of page

המאמרים החדשים

נושאים

מורן ויוסי

מורן ויוסי הם זוג בשנות הארבעים לחייהם , הורים לארבעה ילדים בין הגילים 14 ל- 3.


שניהם חוזרים בתשובה. התחתנו בשידוך.


מורן גדלה בקיבוץ, בת שניה מתוך ארבעה ילדים. הרגישה מאוד שייכת , חברותית, בצבא שירתה כפקידה של מפקד זוטר. ואחרי הצבא יצאה לטיול גדול עם חברה. במהלך הטיול פגשה ישראלים ולא ישראלים, הרגישה שיוצאת לעולם חדש. היה לה הרבה זמן לעצמה והיא מצאה את עצמה חושבת ומהרהרת על מקומה , על התפתחותה, על רצונותיה והרגישה שיש בור מבפנים. כשחזרה ארצה החליטה להצטרף לאולפנה של חוזרות בתשובה והרגישה שמצאה תשובות ומרגוע לנפש.


יוסי גדל ברמת גן, בכור מבין שניים. להוריו היתה מכולת, מינימרקט בו עבדו שעות רבות במהלך היום . גם יוסי ואחיו השתתפו בנטל. מצד אחד הרגיש כאב על המאמץ האדיר שההורים משקיעים וראה אותם כורעים תחת הנטל. מצד שני הרגיש לא שייך בקרב החברים, לא השתתף בבילויים שלהם כי לא היה לו זמן ועם הזמן חשב שהכל מאוד שיטחי . הוא שירת בצבא כחייל לוחם ואחרי הצבא חיפש משמעות. הוא התחיל ללכת להרצאות שעוסקות בדת ובסופו של דבר חזר בתשובה.

בני הזוג הכירו כאמור בשידוך ואחרי 5 פגישות החליטו להתחתן. הרגישו שמדברים אותה שפה, שמבינים זה את זו.מורן מצאה ביוסי את האמונה העמוקה , ידעה בתוכה שהוא יעזור לה להתחזק, לענות על שאלות שלא מצאה להן תשובות בלימודיה. היא הרגישה שהוא מסור ועמוק ויחד עם זאת אדם טוב לב. יוסי הרגיש שמורן עליזה , מלאת חיים וצוחקת, הרגיש שהיא עונה על חלום פנימי של חיים עם שמחה , עם קשר ריגשי, והרגיש מאושר שיכל לשלב בין עולם הרוח שמצא לבין חיי משפחה עם שמחה. יוסי קיבל על עצמו שליחות בחול , וזמן קצר אחרי החתונה נסעו להודו. מורן ילדה ילדה ראשונה , ומצאה עצמה פתאום לבד, ללא תמיכה וללא קשר עם יוסי שהיה מסור לגמרי לעניני הצעירים שפגש בנסיון לעזור להם , מתוך הכרה בלבטים שלהם, ולהחזיר אותם בתשובה.


כאשר הגיעו אלי היו כבר אחרי שנים של קושי ומריבות , מורן הרגישה לבד ונטושה ויוסי שלא הבין למה היא מרגישה כך.ההסכם ביניהם היה שהוא מתפלל ועוסק בעבודת קודש והמחויבות שלו היא קודם כל לאמונה.הוא חווה את מורן שוברת הסכם. מורן הרגישה שיוסי מתכחש למחויבותו כבעל, שצרכיה אינם מענינים אותו והוא עונה על צרכיה בהפרחת סיסמאות. מורן ביקשה להתגרש אבל יוסי לא מוכן לשמוע על כך.


הטיפול בבני הזוג לא צלח. הם היו כבר עייפים מן המריבות ומן הניכור שהתפתח בינהם. לא יכלתי לגרום להם להתחבר מחדש ולמצוא רכות . גם כאשר חיפשו עמוק בתוכם לא יכלו למצוא את הרגש החם שהיה בתחילת הדרך וחוו הרבה מאוד טינה זה כלפי זו.


לא כל טיפול מצליח, אבל הסיפור הזה מתאר מעט את עבודתי, החיפוש הוא אחרי הרגש , הדמיון בין בני הזוג , מה שחיבר בינהם, הרצון הטוב.. לפעמים היחסים בין בני הזוג ידעו יותר מדי ייסורים וזה לא מתאפשר.

bottom of page