top of page

המאמרים החדשים

נושאים

טיפול זוגי - אחוזי הצלחה

עבור זוגות רבים, פנייה להליך של טיפול זוגי הוא השלב האחרון לפני פרידה וגירושים .לעיתים הפניה נעשית יותר כיציאה ידי חובה מאחר ובני הזוג מרגישים מיואשים ועייפים ממערכת יחסים קשה בבית. האחריות כלפי הילדים או הדרישה מן הסביבה להתגייס למאמץ לפני פרידה תביא אותם להרים טלפון לאיש המקצוע ולקבוע פגישה, כמו גם הפחד מפני הליכי גירושים קשים, מכוערים ומלאי מאבקים ודם רע.


קיימות סיבות רבות לרצון להיפרד. אותם בני זוג, שעד לפני כמה ימים, חודשים או שנים, לא יכלו להפסיק להסתכל זה בזו, לדבר אחד עם השנייה ולחשוב זה על זו בכל רגע נתון, רק רוצים עכשיו להתרחק ומרגישים רגשות קשים . הסיבות רבות ומגוונות . איך הגענו לכאן היא שאלה שעולה בכל פניה לטיפול. לעיתים הסיבות קשורות בקשיי היומיום- הדאגה לפרנסה, לילדים, למשברי גיל וכיוצא באלו. לעיתים הייאוש שבשגרה, ההבנה כי האדם שמולנו הוא היחיד שאיתו נחיה ל אורך שארית חיינו. בכל מקרה, הרגש החזק הוא של אכזבה, של החלום ושברו.


טיפול זוגי הנעשה בידי איש מקצוע מיומן, אמין וקשוב , יכול לרדת לשורש הקונפליקט והבעיה ולא, בהשאלה מעולם רפואת השיניים, לבצע סתימת חור מכאיב הגלוי לעין. הכוונה היא למצוא את הדלקת, את הסיבה בעטיה בכלל נוצר החור . על ידי אבחון הבעיה ועבודה על תקשורת שונה , על ויכוחים מכבדים או התאמת המשאלות למציאות נוצרת תקוה לחיים טובים יותר ביחד שיש בהם כבוד , חיבה והערכה.


סיכויי ההצלחה של טיפול זוגי


למרבה הצער, אין בטיפול זוגי ערובה להצלחה של 100%. חשוב לדעת שאין לאף אדם חיצוני, מוכשר ומקצועי ככל שיהיה, את הכלים שיש לזוגות עצמם, המכירים את עצמם ואת האחד את השני לפני ולפנים, על חולשותיהם ויתרונותיהם, על נקודות הזכות ונקודות החובה, להגיע להסכמות, להבנות ולהשלמות .המטפל יכול, בידע ובניסיון המקצועי שלו, להוביל אותם לכיוון הנכון ולהדריך אותם, צעד אחר צעד , אל התובנות שיובילו לשיפור חייהם.


מטפל זוגי אמין ומהימן לעולם לא יבטיח לזוגות שיפנו אליו תוצאות מושלמות ואוטופיות. הוא לא יגיד כי בטיפול זוגי, אחוזי ההצלחה שואפים למאה אחוז. התהליך הוא המשמעותי והחשוב מכל. צריך שיתוף פעולה, רצון כן ואמיתי להשתנות ולגשר, ואהבה שעדיין קיימת ולו במעט כלפי הצד השני על מנת להגיע לשלום בית, לחיזוק הקשר ולצמיחה , לעיתים קרובות אפילו יותר ממה שהיה בעבר.


bottom of page