top of page

המאמרים החדשים

נושאים

טיפול זוגי

לטיפול הזוגי מגיעים בני זוג, נשואים או לא, כאשר קיימת תחושה של תקיעות, בגלל קונפליקטים שלא מצליחים להתגבר עליהם לבד והרגשה עמוקה של חוסר הבנה.


מהו טיפול זוגי


מטרת הטיפול היא לזהות את הבעיה אשר מתבטאת ביחסים בין בני הזוג, להגדיר אותה עבורם ולאפשר שינויים בדפוסי הקשר וההתייחסות, שיובילו לצמיחה ולטיפוח אישי של כל אחד מהם. לפעמים הטיפול מוביל לקשר יותר עמוק בין בני הזוג, לפעמים גם קורה שהקשר הזוגי לא ממשיך.


זוגיות היא לעתים קרובות הבסיס לחיי המשפחה שלנו.( כיום קיימות משפחות שונות, חד הוריות או כאלו הקמות על בסיס חוזה לשם הבאת ילדים בלבד) יש חוזה בין בני זוג הנוגע לבטחון הבסיסי שהקשר מעניק, ברמה כלכלית וברמה רגשית. אך קיימים רבדים בקשר עליהם לעיתים, בני הזוג לא יודעים לדבר, כמו למשל מהן המשאלות הלא מודעות שיש לאנשים זה מזה. או איך מגיעים לאינטימיות מספקת עבור כל אחד מן הצדדים.


מתי (בד"כ) זוגות נעזרים בטיפול זוגי


ישנן תקופות בחיים שנחשבות יותר רגישות למשברים בזוגיות, בהן כדאי להיעזר במטפלת זוגית ואותן ניתן לעבור מחוזקים ובשלום.


השנים הראשונות לנישואים: כאשר בני הזוג עסוקים בבניית המרחב האישי בתוך המרחב הזוגי. למשל "האם מותר לרצות לבלות עם החברים שלי מלפני הנישואים". כמה מעורבים הוריו או הוריה. מהם סדרי העדיפות הכלכליים


שנות הלחצים הגדולים: הילדים קטנים וקיים צורך לבסס את הקריירה. המצב הכלכלי לעיתים עדיין לא יציב.


תקופת "השעמום": התרגלנו כבר, השגרה משתלטת על חיינו..


שלב "הקן המתרוקן": הילדים עוזבים את הבית, תפקידי ההורה משנים את אופים. כבר אין צורך בליווי צמוד ובניסיון שלנו…


"גיל הסנדויץ'": ההורים של בני הזוג מבוגרים וזקוקים ליותר עזרה, הילדים מקימים משפחות משלהם וגם הם זקוקים לעזרה…


משבר גיל המעבר: אנחנו מוצאים עצמנו מבוגרים, אולי לא סקסיים יותר…


טיפול זוגי עוזר לזוג להתמודד ולעבור משברים בזוגיות, תקופות מאתגרות ובעיות שמתעוררות באופן טבעי אצל כל זוג. בתהליך טיפול זוגי ממוקד בדר"כ מגלים שהדברים ניתנים לפתרון בהנחייה מקצועית ובקלות יחסית.


הגדרת מטרות הטיפול הזוגי


אחת המטרות בטיפול זוגי היא להבין ביחד איפה מתרחשים הקשיים. לעיתים הקשיים הם בהסתגלות לשלבים השונים של מעגל החיים הנורמטיבי לעיתים הקשיים הם בתקשורת, בהבעת רגשות סביב מתח ולחץ, או פחד משינוי. לעיתים הקשיים הם בהגדרת הציפיות המודעות והלא מודעות של שני בני הזוג, מהו החוזה הלא מודע ביניהם.


העבודה מתמקדת בשינוי דפוסים של תקשורת. כבוד לרגשות, כבוד לאחר. הבהרת רצון של עצמי ושל האחר


כדי לקיים זוגיות טובה יש צורך להקפיד על מספר משתנים הכרחיים


– אינטימיות. – בלעדיות. – הגדרת גבולות המפרידה בין בני הזוג לבין אחרים. – בתהליך העבודה הטיפולית מתבססות דרכים אחרות לקיום הקשר הזוגי. – לומדים להביע כבוד גם כשלא מסכימים. – לומדים איך לריב. – לומדים לזהות משאלות, ציפיות, רגשות. – לומדים להביע רגשות. – לומדים לקבל החלטות.


תהליך טיפול זוגי


טיפול זוגי מתקיים לרוב פעם בשבוע, בשעה קבועה ביום קבוע. תהליך ההיכרות שלי עם בני הזוג מורכב ממספר פגישות. פגישה משותפת עם שני בני הזוג; פגישה נפרדת עם כל אחד מבני הזוג על מנת להכיר כל אחד מהם יותר לעומק; ואז שוב פגישה משותפת על מנת להחליט ביחד על מטרות הטיפול ועל האופן בו יתקיים. בתהליך טיפול זוגי יש אפשרות לשיחות בנפרד, אם המטפל או אחד מבני הזוג מבקשים זאת. בכל מקרה לא מתקיימת פגישה ללא ידיעתו של האחר.



יצירת קשר


קיבלת רק תשובה חלקית? אשמח לענות על כל שאלה dorit.misholi@gmail.com טל. 052-250187 המרפאה פתוחה בימים א'-ה' בין השעות 09:00 – 19:30




bottom of page